درد دلی با قالیباف!

هفته قبل در وبلاگ یکی از دوستان مطلبی در مورد میدان انقلاب دیدم که جای تأمل داشت. هفته قبل پنج شنبه که برای کاری به میدان انقلاب رفته بودم دیدم تمام حرفهای آن بنده خدا درست بود. ظاهرا در خدمتی زیرکانه به یهود  یا غفلت بی حد بعضی از طراحان سازه وسط میدان انقلاب، پرچم اسرائیل در وسط یکی از میادین مرکز تهران ( ایران) نصب شده است.

آقای قالیباف! بعد از این خدمت ، بنده به شما توصیه می کنم که نماد میدان آزادی را هم تخریب کنید و به جای آن علامت اوبلیسک را بر پا سازید. همچنین توصیه می کنم به خاطر ثبت یک رکورد جهانی دیگر ارتفاع اوبلیسک 666 متر باشد. آقای قالیباف! بزرگترین اوبلیسک جهان با ارتفاع 555 متر در کنا کنگره امریکا نصب است.

البته تصوری که ار آقای قالیباف دارم ، انسانی مؤمن و متعد است.  از آنجایی که ((المؤمن کیس)) مطمئنم که ایشان جلوی هر کوتاهی در آینده را می گیرند و ان شاءالله کوتاهی گذشته را هم جبران کنند.لذا این نوشتار چیزی جز درد دلی با یک مسئول در حیطه مسئولیتش نیست.


بسیج چیست و بسیجی کیست؟

اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی  و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.

به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»(1)

از دیدگاه امام بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

ضرورت چادر در عصر ما

امروزدشمنان اسلام از راههای مختلف می خواهند زشتی محرمات و معاصی و منزلت حیا و عفت را از بین ببرند. از همین رو به شیوه های مختلف در اذهان جوانان القا می کنند که ارزش شخصیت و تمدن در لباسهای آنچنانی است. در چنین موقعیتی باید زنان و دختران مسلمان هوشیار باشند و با پوشش مناسب و شایسته خویش پاسخ دندان شکنی به این خودباختگان بدهند و دیگران را نیز به پوشش برتر تشویق نمایند. ماباید نسبت به مسائلی که دشمن را به وحشت می اندازد حساس باشیم و بکوشیم تا آنها را تقویت کنیم و چادر یکی ازآنهاست.

یک جامعه شناس فرانسوی در خصوص سیاستهای استعمار در مبارزه با حجاب زنان الجزایر می گوید: هر چادری که دورانداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجاب امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود.